YÖREX’te Balıkesir ve Çanakkale Bölgeyi Başarıyla Tanıttı

Sizin Oraların Nesi Meşhur” sloganıyla bu yıl dokuzuncusunu düzenlenen, Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ve 72 ilden çok sayıda üst düzey yönetici, Oda ve Borsa başkanının katılımıyla kapılarını açtığı YÖREX, tamamlandı.

Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) desteği ve koordinasyonu ile hazırlanan Balıkesir ve Çanakkale standında, başta coğrafi işaretli ürünler olmak üzere yöresel ürünler ile yapılan tanıtımlarla Balıkesir ve Çanakkale YÖREX’te adından söz ettirdi.

GMKA tarafından kiralanan alanda dizayn ve uygulaması yaptırılan standlarda Balıkesir’de faaliyet gösteren; Balıkesir Ticaret Odası, Edremit Ticaret Odası, Susurluk Ticaret Odası, Gönen Ticaret Odası, Edremit Ticaret Borsası, Manyas Süt Üreticileri Birliği ile Çanakkale’de faaliyet gösteren; Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası, Çanakkale Ticaret Borsası, Biga Ticaret ve Sanayi Odası, Biga Ticaret Borsası, Gelibolu Ticaret ve Sanayi Odası katılımı ile fuarda Bölgenin kültürüne özgü, başta “Coğrafi İşaret” almış ürünler olmak üzere yöresel ürünler tanıtıldı.

Yöresel ürünlerin sergilendiği, tadım fırsatlarının sunulduğu standlarda, ziyaretçilere GMKA ile Oda ve Borsa temsilcileri tarafından Bölgenin yöresel ürünleri hakkında bilgiler verildi. Fuar boyunca Bölgenin zengin ürün yelpazesi tanıtımı yapılırken ayrıca ürünlerin marka değerleri ile pazar paylarının artırılması için çalışmaları yapıldı. TOBB Başkanı Rifat Hisarciklioglu’nun da YÖREX Fuarı kapsamında Balıkesir ve Çanakkale stantlarını da ziyaret ederek Bölgenin kültürüne özgü yöresel ürünler hakkında bilgi aldı. Ürünlerin tadında da bakan Hisarcıklıoğlu, güzel bir fuar geçirilmesi temennisinde bulundu.

Balıkesir Yöresel Ürünleriyle İlgi Odağı Oldu

Balıkesir’in zengin yöresel ürün varlığı; Ayvalık ve Edremit Zeytinyağı, Balıkesir höşmerim tatlısı, Balıkesir kuzu eti, Balıkesir kolonyası, Edremit Körfezi yeşil çizik zeytini, Manyas kelle peyniri, Gönen iğne oyası ve pirinci, Kapıdağ mor soğanı, Yağcıbedir halısı, Susurluk ayranı ve Susurluk tostundan oluşan başta coğrafi işaret tescili olan ürünleriyle öne çıktı. Özellikle Susurluk ayranı, Manyas peyniri, Edremit çizik zeytini ve Balıkesir höşmerim tatlısından tatmak isteyen ziyaretçiler fuar alanında uzun kuyruklar oluşturdular.

Çanakkale Zengin Yöresel Ürün Varlığı İle Dikkat Çekti

Çanakkale, zengin yöresel ürün varlığı ile başta coğrafi işaret tescili olan ürünleri ve coğrafi işaret başvuru sürecinde olan, markalaşma yolunda ilerleme gösteren yöresel ürünleriyle göz doldurdu. Çanakkale’nin ürünleri olan; Bayramiç elması, Ezine peyniri, Ayvacık el halısı, peynir tatlısı, zeytin ve zeytinyağı, bal, kuru bakliyat, turşu, bezelye, sabun, Bayramiç tahin helvası, süt reçeli, ton balığı ve efi badem gibi ziyaretçilere sunuldu. Yoğun ilgi gösterilen stantta ziyaretçiler memnuniyetini dile getirirken ayrıca ürünler için tedarikçilerin iletişim bilgileri ziyaretçilerle paylaşılarak ürünlerin daha sonrasında satışı için altyapı oluşturuldu. Ayrıca Çanakkale standı “2018 Troya Yılı” temalı standıyla da ziyaretçilerin ilgisini çekti.  

Ali Çandır’dan Kalkınma Ajanslarına Teşekkür

Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, 19 kalkınma ajansı temsilcisinin katılımıyla gerçekleşen toplantıda, kalkınma ajanslarının YÖREX'e desteğinin büyük olduğunu belirterek, bunun için ajans temsilcilerine teşekkür etti.

10 yıl önce yöresel ürünlerin vitrine çıktığı YÖREX'in bir hayal olarak başladığını anlatan Çandır, oda, borsalar, kalkınma ajansları ve yerel yönetimlerin desteğiyle bu hayalin bir fidana dönüştüğünü söyledi. Çandır, "Yine sizlerin desteğiyle bu fidan çınar olacak" dedi. Yöresel ürünler projesinin, geçmişimize sahip çıkmak, kırsal kalkınma, yerinde istihdam gibi hedeflerinin kalkınma ajanslarının hedefiyle örtüştüğünü belirten Çandır, fuarın hedeflerini kalkınma ajansı temsilcileriyle paylaştı.

ANFAŞ Fuar Merkezi'nde 10 bin metrekare alanda 5 gün boyunca çeşitli panellerin yapıldığı bu yıl 9'uncusu düzenlenen ve 200 bin ziyaretçi hedefiyle açılan YÖREX'i, 207 bin 483 kişi ziyaret etti.