Travel Turkey’de Balıkesir’in Turizm Potansiyeli Tanıtıldı

Bu yıl 36 ülke ve 54 ilden yerli ve yabancı turizm firmasının katılım sağladığı Türkiye’nin önemli uluslararası fuarlarından olan 11. Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı’na Ajansımız desteği ile katılan Balıkesir, yerli ve yabancı turizm temsilcilerine yönelik tarihi, kültürel ve turizm değerlerini ziyaretçilere en iyi şekilde tanıttı.

140 metrekare alana kurulan Balıkesir standında; termal tesisler, sağlık turizmi, deniz turizmi, doğal güzellikler, eko turizm ve kültürel öğelerin de tanıtımı yapıldı. Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) Yönetim Kurulu dönem başkanı Balıkesir Valisi Ersin Yazıcı ve Vali Yardımcısı Bayramali Köse de ziyaret etti. Stantta GMKA Genel Sekreter Vekili Dr. Kasım Özek, İl Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Çaltı da fuar boyunca ziyaretçilerini ağırlayarak bölgeye özgü hediyelerini takdim ettiler. Ayrıca stantta İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Balıkesir Ticaret Odası, yerel kamu idareleri, turizm acentaları ve oteller de yerini aldı.

Bakan Prof. Dr. Numan Kurtulmuş Yağcıbedir Halısını İnceledi

Fuar turizm acentaları ve otellere uluslararası alanda yeni satın alma, iş geliştirme, yeni iş ve işbirliği fırsatları sunduğu gibi fuar kapsamında yaptıkları anlaşmalarla iş hacimlerini arttırma olanağı da buldular. Katılmış oldukları fuarlarda dikkatleri üzerine çeken Sındırgı Belediyesi de yağcıbedir halıları, folklor ekibi ve yöresel kıyafetleri ile yine ziyaretçilerin ilgi odağı oldu. Açılış konuşmasını da yapan Kültür ve Turizm Bakanı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş, açılışın ardından fuarda yer alan standlara ziyaret gerçekleştirirken Balıkesir standında Sındırgı’nın Yağcıbedir halısını inceleyerek stand önünde hatıra fotoğrafı çektirdi.

Fuarda yerli turizmcilerin dışında, yurt dışından da; İtalya, İran, Fransa, Japonya ve Körfez ülkelerinden turizm firmaları Balıkesir otelleri ve acentaları ile görüşmeler yaptılar. Yerli turizm temsilcileri ile görüşen yabancı turizm temsilcileri; dalış, gastronomi, termal, doğa, tarih, sağlık ve deniz vb. turizm destinasyonlarına yakın ilgi gösterdiler. Ayrıca ülkeler arasındaki turizm hareketliliğini artırmak amacıyla da karşılıklı olarak workshoplar ve tanıtım görüşmeleri gerçekleştirdiler.

“Balıkesir görülmesi gereken bir İl”

Balıkesir standını ziyaret eden GMKA Yönetim Kurulu Dönem Başkanı ve Balıkesir Valisi Ersin Yazıcı fuarda, “2018 yılında Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlama törenlerine şimdiden hazırlanıyoruz. 2023 yılında turizm, eğitim, sosyal, kültürel alanlarda kontrollü biçimde büyümüş bir Balıkesir'i tanıtmak çabasındayız." diye konuştu.

Tarihiyle, doğasıyla ve insanlarının sıcak samimiyetiyle Balıkesir'in, görülmesi gereken bir il olduğunu belirten Vali Yazıcı, "Fuarlar tanıtımların en iyi yapıldığı, turizmin planlandığı ve kanaatlerin etkilendiği en önemli organizasyonlardır. Zengin bir turizm hazinesini içinde barındıran alternatif bir turizm destinasyonu olan ilimizin bilinilirliğinin arttırılması ve kültürel zenginliklerinin tanıtılması bakımından çok önemli bir fırsat değerlendirmiş oluyoruz. Turizmde iddialı bir il olduğumuzu ve ilimizin dünya ile entegre olması için sürdürülebilir bir tanıtım faaliyeti içerisindeyiz.” diye konuştu.

“Balıkesir sahil ve deniz turizmi açısından zengin”

Balıkesir İl Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Çaltı da Travel Turkey İzmir Fuarı’na katılımında GMKA’ya desteğinden dolayı teşekkür etti. Çaltı, “Travel Turkey İzmir Fuarı’nda Balıkesir’in turizm ile ilgili özelliklerini tanıtmaya çalışıyoruz. Balıkesir sahil ve deniz turizmi açısından oldukça zengin bir ildir. Sahil ve deniz turizmi yanında termal turizm ve doğal güzellikleri ile de tam bir turizm şehridir.” dedi.

“Balıkesir’in her köşesi, farklı turizm alanlarını bünyesinde barındırıyor”

GMKA Genel Sekreter V. Dr. Kasım Özek’te fuar için, “TR22 Bölgesinin kültürel, tarihi ve turistik değerlerini tanıtmak ve turizm sektörü temsilcileriyle buluşmak amacıyla GMKA olarak hem Balıkesir ve Çanakkale Valiliklerimiz hem de İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerimiz ile koordineli çalışarak stantlarımızı hazırladık. TR22 Bölgemiz, farklı turizm ürünlerini geliştirerek bütünsel rekabet gücünü ortaya koyabilecek kapasitededir. Sektör olarak turizm bizim için çok önemli. İllerimizin her köşesi farklı turizm alanlarını bünyesinde barındırıyor. Turizmde planlı adımlar atarak hareket etmemiz gerekiyor. Bizim isteğimiz yıl boyu turizm olanaklarını yerli ve yabancı turizmciler tarafından değerlendirilmesi.” diye görüş bildirdi.

Bu yıl 36 ülke ve 54 ilin seyahat acentalarının, tur operatörlerinin, iş ve kongre turizmi, bakanlıklar, konsolosluklar, oteller, tatil köyleri gibi sektör temsilcilerinin yer aldığı fuarda, "Erken Rezervasyon Kampanyası”nın yanında ziyaretçilere özellikle sağlık ve gastronomi turizmi konularında yoğun tanıtımlar yapıldı. Dört gün boyunca profesyoneller ve ziyaretçiler fuarı gezme imkanı buldular.