“Oyun En Güçlü Öğretmendir” Projesi İçin GMKA’da İmza Töreni

Bünyesinde görev yapan 17 öğretmene, oyun tabanlı öğrenme yaklaşımına ilişkin eğitim aldırılması planlanan, “‘Oyun, En Güçlü Öğretmendir’ Oyun Tabanlı Öğrenme Programı Uygulayıcı Eğitimi” Teknik Destek Projesi için hak kazanan Hamiyyet-Feridun Sözen İlkokulu'nun müdür yardımcısı Gökhan Acar’ın katılımı ile Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) binasında imza töreni düzenlendi.

Düzenlenen törende, Güney Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Dr. Kasım Özek, “Gerçek bir kalkınma için bütün etkenleri verimli kullanarak bütünsel bir dinamizm ile hareket etmek gerekiyor. Kalkınma Ajansı olarak projelere bakış açımız kalkınmayla ilişkili olması. Projelere sadece hibe bazlı bakmamak gerekiyor.  Bu konuda çok dikkatli hareket ediyoruz. Projeler personel kalitesini geliştirecek. Projeler, bizim bölgemizin tarım, turizm, enerji sektörü gibi her alanda yayınlanabilirlik konusunda, rekabet edilebilirlik konusunda bir şeylere dokunacak. Kurulduğumuz bu yandan beri 142 projeye destek sağlamışız. Projelerde ortalama 10 kişiye eğitim verilmiş olsa 1400 kişiye eğitim verilmiş oluyor. Bu gerçekten çok iyi bir rakam. Biz artık gerçekten içi dolu olan projelere önem veriyoruz. Projeler hem fiziksel hem de içerik olarak dolu olmalı. Bu projemiz de gerçekten dolu bir proje ve bizden destek alan güzel projelerden biri. Hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu.

Söz alan, Hamiyyet-Ferudun Sözen İlkokulu Müdür Yardımcısı Gökhan Acar da, “ Okulumuz gerçekten çok başarılı bir okul. Gerek okul yönetimi idaresi, gerek öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz çok iyi bir çalışma içindeyiz. Mesela katıldığımız 6 yarışmada 7 tane  derecemiz var. Her platformda başarı elde etmeye çalışıyoruz. Bu projeyle de çalışmalarımız daha verimli olacak. Projeyi hazırlayan okul müdürümüz Dilek Ekizer’e ve projeyi hayata geçiren herkese çok teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Konuşma sonrasında imzaların atılması ve fotoğraf çekimi ile tören sona erdi.

Proje diğer okullara rol model oluşturacak

Proje kapsamında oyunla öğrenme yaklaşımının etkin olarak uygulanması ve öğrencilerin eğitici oyunlarla dikkatinin yoğunlaştırılması, düşünme, araştırma, taktik seçme ve uygulama, bilgileri keşfetme, sorgulama, etkili iletişim kurma, aktif katılma, rol paylaşma, kurallara uyma, işbirlikçi öğrenme gibi becerilerinin geliştirilmesi hedefleniyor.

Alınacak eğitim sonrasında oyunlaştırılmış eğitim ile öğrencilerin birçok konuyu daha kolay öğrenmesine katkı sağlanmış olacak.  Eğitim-öğretim faaliyetlerinin niteliğinin gelişmesi ile oyun tabanlı öğrenme yaklaşımına ilişkin okulda yapılan uygulamaların bölgede diğer okullara olumlu model oluşturması bekleniyor.