GMKA’dan Çanakkale’de İki Okulumuza Teknik Destek

2017 Yılı Teknik Destek Programı 2. Dönemindeki başarılı bulunan Teknik Destek Projelerinde imza törenleri Çanakkale’de İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Diyarbakırlı Ekrem Ergün İlkokulu‘nun projeleri için gerçekleştirildi.

Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA), vermiş olduğu Teknik Destekler kapsamında başarılı projeler için imza törenlerine Çanakkale’de devam etti. Törenlere İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Nursel Biber, Diyarbakırlı Ekrem Ergün İlkokulu Müdürü Recep TOPAL ile GMKA Genel Sekreter Vekili Dr. Kasım ÖZEK katıldı. İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin “Doğum Destekçisi (Doula) Eğitici Eğitimi” ile Diyarbakırlı Ekrem Ergün İlkokulu‘nun “Kodlama ve Robotik Yazılım Eğitici Eğitimi” Teknik Destek almaya hak kazandı.

Başarı temennileri ve fotoğraf çekiminin ardından imza törenleri sona erdi.

Meslek Profesyonelleri Yetişecek

Teknik Destek kapsamında Doğum Destekçisi Eğitici Eğitimi ile Anne sağlığı hizmetlerinin niteliğini arttırmak ve anne adaylarının kaliteli doğum hizmetine ulaşmalarını sağlamak amacıyla modern tıp eğitimi almış öğretmenlere; aile sağlığı, güvenli annelik, bütüncül tıp ve iletişim eğitimi verilmesi amaçlanıyor. Böylelikle doğum öncesi, doğum ve lohusalık sürecinde anneye rehberlik ederek, destek sağlayacak meslek profesyonelleri yetişebilecek. Verilecek eğitim sayesinde çocuk sahibi olacak anne ve baba adaylarının, diğer aile üyelerinin eğitimi sağlanarak, doğum öncesi doğum sırası ve doğum sonrasında meydana gelecek sürecin sağlıklı, kaliteli ve bilinçli bir şekilde geçirilmesi hedefleniyor.

15 Öğretmen Belirlendi

Diyarbakırlı Ekrem Ergün İlkokulu’nun projesi olan Kodlama ve Robotik Yazılım Eğitici Eğitimi ile de proje kapsamında GMKA Teknik Destek başvurusu altında katılımcı olarak belirlenen öğretmenlerimizin çağın teknoloji faaliyeti olan, kodlama ve robotik yazılım hakkında farkındalık elde edebilmelerini, var olan bilgilerini güncellemelerini, eksik bilgilerini tamamlamaları hedefleniyor. Alınacak eğitim sadece algoritma yazılımı öğrenmek amacıyla değil kodlama ve algoritma tekniğinin ders ortamı ve müfredat dahilinde nasıl kullanılacağını, disiplinlerarası nasıl bir fayda sağlayacağı konusunda katılımcı öğretmenlerimizin bilgi edinmesi isteniyor.

Bu eğitimi alacak personeli kurum öğretmenleri içerisinden seçmiş, seçim yaparken aşağıda belirtilen ölçütler kullanılarak proje katılımcıları belirlenmiştir. 1-Temel bilgisayar becerileri 2-Yenilik ve teknolojilere olan yatkınlık 3-Kodlama ve Robotik Yazılım Eğitici Eğitmenliği. Bu ölçütler dahilinde okul bünyesinde görev yapan 37 öğretmen arasından 15 öğretmen belirlenmiştir.