Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Slide 7
Slide 8
Slide 9

Çanakkale Turizmi Markalaşıyor

Çanakkale Valiliği, Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) ve İl Özel İdare koordinasyonluğunda GMKA 2018 Yılı Turizm Altyapısının Geliştirilmesi Küçük Ölçekli Altyapı Mali Destek Programı kapsamında desteklediği Çanakkale Assos Truva Turizm Altyapı Hizmet Birliği tarafından yürütülen “Çanakkale Destinasyon Yönetimi ile Markalaşıyor” Projesinin tanıtım toplantısı Kolin Otel’de yapıldı.

“Çanakkale Destinasyon Yönetimiyle Markalaşıyor” temalı toplantıya; Çanakkale Valisi Orhan Tavlı, ÇOMÜ Rektörü Prof.Dr. Sedat Murat, İl Özel İdare Genel Sekreteri Abdullah Köklü, Belediye Başkan Vekili Fatma Kaynaş, Çanakkale Savaşları ve Gelibolu Tarihi Alan Başkanı İsmail Kaşdemir, İl Genel Meclisi Başkanı Sadık Göğüsgeren, ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Semizoğlu, Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) Genel Sekreter V. Abdullah Güç, Esnaf Odaları Birlik Başkanı Ünal Özcan, Ziraat Odası Başkanı İsmail Kaya, Vali yardımcıları, Kaymakamlar ve il müdürleri katıldı.

I Mean It şirketinin Türkiye Proje Direktörü Nazlı Kayı'nın sunum gerçekleştirdiği toplantıda Çanakkale için yurt içinde ve dışında gerçekleştirilen anket çalışmaları istatistiki sonuçlar şeklinde ekrana yansıtıldı. Birçok farklı kriterde sunulan raporlar dikkatle incelenirken, Çanakkale’nin profesyonel dokunuşlara ihtiyacı olduğu sonucu ortaya çıktı.

Şirket tarafından yapılan anket sonuçlarına göre vatandaşların tatil motivasyonunun, yüzde 81 dinlenmek, yüzde 35 eğlence ve yüzde 20 akraba-eş-dost ziyareti olduğu belirlendi. Favori turistik merkezler anketinde ise katılımcılar, favori turistik merkezlerini birinci olarak Antalya olarak belirlediler. Katılımcıların yüzde 36’sı favori ilimiz Antalya derken, yüzde 16’sı ise Çanakkale olarak belirlendi. Öte yandan başka bir incelemede ise Çanakkale’nin değerleri hakkında bir anket yapıldı. Yapılan ankette, Çanakkale’nin en önemli üç turistik değerinin ne olduğu vatandaşlara soruldu. Katılımcıların yüzde 86’sı Çanakkale Savaşı ve Gelibolu, yüzde 50’si Troya hikayesi, yüzde 42’si ise Çanakkale Boğazı cevaplarını verdiler.

Toplantı sonunda Çanakkale’nin birçok marka değeri olduğu ama düzenli ve sistematik bir şekilde tanıtımlarının yapılması ve profesyonel dokunuşların şart olduğu fikri ortaya çıktı. Bu dokunuşlar önümüzdeki dönemlerde Çanakkale’de kendisini zamanla hissettirecek.