Çanakkale Travel Turkey’de Troia 2018 Yılını Tanıttı

Kültür ve Turizm Bakanı Sayın Numan Kurtulmuş’un açılış konuşmasını yaptığı, 2018 yılının Troia Yılı olması vesilesi ile fuar genelinde Çanakkale isminin her yerde görüntülendiği Travel Turkey İzmir Fuarı’nda, Çanakkale Valiliği, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) koordinasyonluğunda hazırlanan Çanakkale standı büyük ilgi gördü.

Bu yıl 36 ülke ve 54 ilden yerli ve yabancı turizm firmasının katılım sağladığı Türkiye’nin önemli uluslararası fuarlarından olan 11. Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı’nda Çanakkale, yerli ve yabancı turizm temsilcilerine yönelik tarihi, kültürel ve turizm değerlerini ziyaretçilere en iyi şekilde tanıttı.

300 metrekare alana kurulan Çanakkale standında; deniz turizmi, doğal güzellikler, eko turizm ve kültürel öğelerin de tanıtımı yapıldı. Birçok tur operatörü ve seyahat acentesi ile çeşitli görüşmeler gerçekleştirildi. Çanakkale Valisi ve Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sayın Orhan Tavlı da ilk gün standı ziyaret ederek misafirlerini ağırladı. Ayrıca; Vali Yardımcısı Turan Yılmaz, Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Kültür ve Turizm Müdürü Kemal Dokuz, Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı İbrahim Gün ve Çanakkale Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Derneği (ÇATOD) Başkanı Armağan Aydeğer ve üyeleri, TÜRSAB Çanakkale Körfez Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Turgay Kılıç ve üyeleri ile ÇOMÜ Rektörü Prof. Dr. Yücel Acar ve öğrenciler, GMKA Çanakkale Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Recai Başaran’nın yanı sıra turizm acentaları ve oteller de stantta yerlerini aldılar. GMKA Genel Sekreter Vekili Dr. Kasım Özek’te standı ziyaret etti.

Bakan Prof. Dr. Numan Kurtulmuş Çanakkale Standını Ziyaret Etti

Kültür ve Turizm Bakanı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş, açılışın ardından fuarda yer alan stantlara ziyaret gerçekleştirirken Çanakkale standını da ziyaret ederek Vali Orhan Tavlı ile de sohbet etti. 2018 Troia Yılı'nın öneminden ve bu yılın yurt dışında çok önemli bir tanıtım faaliyeti ile bakanlık tarafından çalışmaların yürütüleceğini ifade etti. Stantta bulunan Truva atı heykelini, 1915 Çanakkale Köprüsü maketini ve cansız mankenleri de inceleyen Kurtulmuş, stantta hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra stanttan ayrıldı.

Çanakkale Troia 2018 ile Fuarın Her Yerindeydi

ÇOMÜ Müzik Eğitimi Bölümü Troia Oda Orkestrası, Sahne Sanatları ve Oyunculuk öğrencileri tarafından sahnelenen Troia Efsanesi ile Çanakkale Savaşı’nın anlatıldığı tiyatro gösterileri ve çeşitli etkinlikler ile ilgileri üzerine çeken Çanakkale standının yanı sıra  Çanakkale Savaşları Tarihi Alan Başkanlığı'nın standı ve özel şirketlerin stantları ile Çanakkale'nin tanıtımı, fuarın her yerinde göz doldurdu. Bunun yanında Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın standının ana teması 2018 Troia Yılıydı. Bakanlık birçok görselinde de 2018 Troia'yı kullandı. Fuarın tematik partneri ilan edilen 2018 Troia, fuar ile ilgili biletlerden, afişlere ve çeşitli görsellerde de yer aldı. Fuarda uluslararası birçok medya kuruluşu temsilcisinin de katıldığı fuarda Troia 2018 ile ilgili 5 dakikalık özel bir video filmi yayınlandı.

Fuar turizm acentaları ve otellere uluslararası alanda yeni satın alma, iş geliştirme, yeni iş ve işbirliği fırsatları sunduğu gibi fuar kapsamında yaptıkları anlaşmalarla iş hacimlerini arttırma olanağı da buldular. Fuarda yerli turizmcilerin dışında, yurt dışından da; Türkiye Cumhuriyetleri, İtalya, Fransa, Almanya, Japonya ve Körfez ülkelerinden turizm firmaları Çanakkale otelleri ve acentaları ile görüşmeler yaptılar. Yerli turizm temsilcileri ile görüşen yabancı turizm temsilcileri; doğa, tarih, gastronomi, sağlık ve deniz turizmi vb. turizm destinasyonlarına yakın ilgi gösterdiler. Ayrıca ülkeler arasındaki turizm hareketliliğini artırmak amacıyla da karşılıklı olarak workshoplar ve tanıtım görüşmeleri gerçekleştirdiler.

Bu yıl 36 ülke ve 54 ilin seyahat acentalarının, tur operatörlerinin, iş ve kongre turizmi, bakanlıklar, konsolosluklar, oteller, tatil köyleri gibi sektör temsilcilerinin yer aldığı fuarda, "Erken Rezervasyon Kampanyası”nın yanında ziyaretçilere özellikle sağlık ve gastronomi turizmi konularında yoğun tanıtımlar yapıldı. Dört gün boyunca profesyoneller ve ziyaretçiler fuarı gezme imkanı buldular. Ayrıca fuara damga vuran 2018 Troia Yılı da çok önemli bir turizm politikası haline gelmiş olup dünya genelinde bu yıl Kültür ve Turizm Bakanlığının katılacağı 99 uluslararası fuarda tematik olarak en ön sırada yer alacak. Aynı zamanda Çanakkale içerisinde gerçekleştirilmekte olan alt ve üst yapı çalışmaları ile yıl boyunca 2018 Troia Yılı tanıtımları gerçekleştirilecek.