Çanakkale Markası için Ortak Akıl

Çanakkale’nin turizm ve tanıtım faaliyetlerini tek elden ve profesyonel biçimde yürütülebilmesi amacıyla izlenecek yöntemler hakkında Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) tarafından bilgilendirme toplantısı yapıldı.

Güney Marmara Kalkınma Ajansı, Çanakkale’nin tanıtım ve turizm faaliyetlerini tek elden ve verimli organize bir şekilde yürütülmesi amacıyla, sektör temsilcileriyle bir araya geldi. Çanakkale’de faaliyet gösteren sektör temsilcilerinden gelen talep, Çanakkale Valiliğinin koordinasyonunda yapılan toplantıda kent markalaşması üzerine dünya örnekleri üzerinden görüşmeler yapıldı. Ajans uzmanlarının başarılı dünya ve Türkiye örneklerini katılımcılarla paylaştığı toplantıda özellikle Londra ve Gaziantep örnekleri üzerinde duruldu.

Toplantıya Çanakkale Valisi Orhan Tavlı, Çanakkale Vali Yardımcısı Turan Yılmaz, Çanakkale Tarihi Alan Başkan Yardımcısı Zülküf Memiş, ÇOMÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Süha Özden, ÇOMÜ İletişim Fakültesinden Prof. Dr. Hülya Önal,  ÇOMÜ Turizm Fakültesinden Doç. Dr. Lütfü Atay, Biga Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Okyay, Çanakkale Ticaret Borsası Genel Sekreteri Sevcan Elver, Çanakkale İl Özel İdaresi Genel Sekreter Yardımcısı Celil Sezgin, Çanakkale Assos Truva Turizm Altyapı Hizmet Birliği Recep Arslan, ÇATOD Başkanı Armağan Aydeğer, TÜRSAB Çanakkale-Körfez Yöre Temsil Kurulu Başkanı Ahmet Çelik, Kale Seramik Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nedim Ceylan, Gestaş Genel Müdürü Volkan Uslu ile GMKA Genel Sekreter Vekili Abdullah Güç, Çanakkale Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Recai Başaran, GMKA Uzmanları Petek Eğerci Coşkun ve Cansu Atılgan katıldı.

Toplantıda katılımcıların ortak görüşü olarak Çanakkale’nin markalaşması ve katma değerinin yükseltilmesinin ana hedef olarak belirlendi. Çanakkale'nin bir destinasyon olarak profesyonel şekilde tanıtımı için bir organizasyon yapısının kurulması ve bu hedef doğrultusunda özellikle Avrupa Birliği fonlarının incelenmesi kararlaştırıldı.