Çanakkale Körfez Ülkelerinden Gelen Ziyaretçilerini Ağırladı

Körfez ülkeleri olan Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Birleşik Arap Emirliklerinden gelen gazeteci, sosyal medya fenomeni ve Osmanlı tarihçisi 15 kişilik ekip belirlenen bir program çerçevesince Çanakkale’yi ziyaret etti.

Organizasyonu gerçekleştiren Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı (TYDTA) Başkan Yardımcısı Mustafa Rumeli, Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) Genel Sekreter Vekili Kasım Özek ve GMKA Çanakkale Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Recai Başaran, 4 gün süren program boyunca misafir ekibe eşlik etti.  

Misafirler, 4 gün süren gezide, başta 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 102. Yılı etkinlikleri olmak üzere; Çanakkale 1915 Köprüsü temel atma töreni, Çanakkale şehitliği, Truva Antik Kenti ve diğer tarihi ve turistik mekanları gezdi. Misafir ekip, program boyunca gerçekleştirilen ziyaretlerle izlenimlerini, çektikleri fotoğraf ve videoları Ortadoğu ülkelerindeki sosyal medya hesapları, televizyon ve gazeteler üzerinden yüzbinlerce takipçi ve okuyucu ile paylaştı.

Stratejik Tanıtım Etkinliklerine Çok Önem Veriyoruz

TYDTA Başkan Yardımcısı Mustafa Rumeli etkinlik hakkında; “Körfez ülkelerinden ağırladığımız bu misafirlerimiz, sosyal medya hesapları yüz binlerce kişi tarafından takip edilen popüler isimler. GMKA'yla beraber planladığımız bu program sayesinde, bu özel misafirlerimize ülkemizin tarihi ve doğal zenginlikleri yanında, ülkemizin kalkınmasında büyük önem teşkil eden yatırımları da en sağlıklı şekilde tanıtma imkanımız oldu. Misafirlerimiz de yerinde şahit oldukları bu güzellikleri ve gelişimi ilk elden kendi ülkelerinde yüz binlerce kişiye aktardılar” diye konuştu.

Etkinlik sürecinde, misafirlerin Çanakkale bölgesinin doğallığına hayran kaldığını ve 1915 Çanakkale Köprüsü gibi dev bir yatırımın yapılacak yeri ile yerinde inceleme imkanına sahip olduğunu ifade eden Rumeli, TYDTA olarak stratejik tanıtım etkinliklerine çok önem verdiklerini, Kalkınma Ajansları işbirliğinde yürüttükleri bu tarz faaliyetler ile Türkiye'nin yurt dışındaki algısına pozitif katkı sağladıklarını ve bundan dolayı çok memnun olduklarını dile getirdi.

Bölgenin Tanıtımı ve Kalkınması İçin Her Türlü İşbirliğine Hazırız

Bölgede heyete ev sahipliği yapan GMKA Genel Sekreter Vekili Kasım Özek ise, Çanakkale savaşlarında Osmanlı'nın egemenliği altındaki ülkelerinden çok sayıda askerin Çanakkale savaşlarına katıldığını ve bu topraklarda şehit olduğunu, şu anda şehitliklerde Hicaz, Yemen, Körfez ve diğer ülkelerinden birçok insanın bulunduğundan bahsetti.

Ortadoğu ülkelerinden çok sayıda kişinin bu topraklarda şehit olmasına rağmen körfez ülkelerinden Çanakkale bölgesine rağbetin beklenenin çok altında olduğunu ifade eden Özek; “Geçtiğimiz yıllara baktığımızda Körfez ülkelerinden buraya çok az sayıda turist geldi. Bu bağlamda bu organizasyonu, bu kente Ortadoğudan daha fazla ziyaretçi getirmenin ilk adımı olarak görüyor ve önemsiyoruz” diye konuştu.

Özek; “Ülkemiz tarihinin en büyük yatırımlarından biri olan Lapseki - Gelibolu arasındaki 'Çanakkale 1915 köprüsünün temeli' atıldı. Ulaşım altyapısının son yıllarda çok hızlı gelişmesinden dolayı Çanakkale'ye gelen ziyaretçi sayısı yıllık 3 milyonu aştı. Bu yönü ile Çanakkale ülkemizin en çok ziyaret edilen ve Manevi önemi olan mekanlarından biri haline geldi. Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 102. yılı törenlerimize TYDTA'nın desteği ile katılan gazeteci ve sosyal medya fenomenleri aracılığı ile Suudi Arabistan ve körfez ülkelerine de bölgemizi tanıtmak istiyoruz” diye konuştu.

GMKA olarak bölge tanıtımı ve kalkınması için yapılacak olan bu ve benzeri etkinlikleri gerçekleştirmek için her zaman iş birliğine hazır oldukların bahseden Özek, bölge potansiyel ve geleceğini anlatmak ve göstermek istediklerini gelen misafirler vesilesi ile Ortadoğu ülkelerinden bölgeye yoğun bir ziyaretçi akımını olmasını beklediklerini ifade etti.

Misafir ekibe bölgedeki büyük yatırımlar, tarihi mekanlar ve doğal güzellikleri yerinde görerek, takipçi sayısı yüzbinler olan etkin sosyal medya hesapları üzerinden bu olanak imkan ve mekanları Ortadoğu okuyucusu ile buluşturmak olan program başarılı bir şekilde son bulmasının ardından ekip ülkelerine döndü.