Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Slide 7
Slide 8
Slide 9

Çanakkale EMITT’te Troya’yı Unutturmadı

Dünyanın ve Türkiye'nin önemli fuarlarından Doğu Akdeniz ve Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT), 23’üncüsü düzenlenerek İstanbul Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde açıldı. Çanakkale Valiliği ve Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) işbirliği ile yürütülen çalışmalar ile Çanakkale standı ve standın “Troya” teması, bu organizasyonda da ilgi odağı oluyor.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un da katılım sağladığı ve açılışta konuşma yaptığı fuarda, Türkiye'nin dört bir yanından ve dünyadan turizmciler bir araya geldi. Dünyanın en büyük 5 turizm fuarı arasında gösterilen EMITT'te Çanakkale standında Çanakkale’nin tarihi, kültürü ve yöresel zenginlikleri başarılı bir şekilde tanıtılırken ayrıca stantta birçok etkinlik ve organizasyon da yapılıyor.

Çanakkale Valiliği ve GMKA’nın koordinasyonunda hazırlanan stantta Belediyeler, Oteller, Seyahat Acentaları, Sivil Toplum Kuruluşları stand alanında kendilerine ayrılan desklerde yerlerini aldılar. Profesyonel turizm ziyaretçilerinin ve yerli yabancı satınalma heyetlerinin ilgi gösterdiği fuar da Çanakkaleli oteller ve seyahat acentaları iş görüşmeleri gerçekleştiriyorlar. 

Emitt Fuarı’nda ayrıca Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı, otelleri, seyahat acenteleri de kendi kurdukları ayrı stantlarda Çanakkale ve Troya’nın tanıtımına katkıda bulunuyor. Çanakkale yerli ve yabancı turizm temsilcilerine yönelik; tarihi, kültürel ve turizm değerlerini ziyaretçilere en iyi şekilde tanıtıldı. Ayrıca Çanakkale standının bir bölümünde yeni açılan Troya Müzesi’nin bir maketini ziyaretçilerin beğenisine sunulurken müze maketi standa gelen ziyaretçilerin ilgisini çekiyor.

2018 Yılının Troya Yılı ilan edilmesi ile bütün yıl birbirinden başarılı ve çeşitli organizasyonlarla tanıtımı gerçekleştirilen Troya, yine bu sene de Çanakkale standını süslüyor. Çanakkale standında Troya ile birlikte; deniz turizmi, doğal güzellikler, eko turizm ve kültürel öğelerin de tanıtımı yapılıyor. Birçok tur operatörü ve seyahat acentesi ile çeşitli görüşmeler gerçekleştirilirken ayrıca Çanakkale İl Kültür Turizm Müdürlüğü, Çanakkale Ticaret Odası, Çanakkale Ticaret Borsası, TÜRSAB, ÇATOD, ÇARO, Troya Müzesi Müdürlüğü ile yerel kamu idareleri, turizm acentaları ve oteller de stantta yerlerini aldılar.

Çanakkale’nin tarih, kültür, mitoloji ve doğayı buluşturan turizm potansiyeli ile öne çıkan bir il olduğunu belirten Güney Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Abdullah Güç özellikle Troya 2018 yılı faaliyetleriyle yakalanan turizm hareketliliğinin devamı için gerçekleştirilen bu tanıtım çalışmalarının önemli olduğunu vurgulayarak herkesi 5. Hol C-500 nolu Çanakkale standına davet etti.