Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5
Slide 6
Slide 7
Slide 8
Slide 9

Balıkesir, Lojistik Bir Üs Olma Yolunda Hızla İlerliyor

İstanbul ve İzmir arasındaki 8,5 saatlik seyahat süresini 3,5 saate düşürecek İstanbul-İzmir Otoyolu'nun 192 kilometrelik kesimi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 4 Ağustos'ta hizmete açılacak. Açılacak otoyol ile birlikte ulusal ulaşım ağının son kavşak noktası olarak daha da önem kazanan Balıkesir, metropoller ve diğer kentler arasındaki bağlantıları güçlendirerek, iller arası ticari faaliyetleri daha da geliştirecek hem de yatırımcılar için daha da cazip hale gelecek.

Marmara Bölgesi'ni Ege Bölgesi'ne, Batı Akdeniz ve Batı Anadolu Bölgesi'ne bağlayan önemli ulaşım akslarından biri olacak olan otoyol, İstanbul-İzmir arasındaki mesafeyi 78 kilometre yani 1,5 saat kısaltacak. Geçen yıllarda 201 kilometresi ana gövde, 33 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere hizmete açılan yolun; 183 kilometresi ana gövde, 9 kilometresi de bağlantı yolu olmak üzere toplam 192 kilometrelik kesimi törenle hizmete açılacak.

Balıkesir’in Ulaşım Ağı Genişliyor

Açılacak otoyol ile Balıkesir’in; İstanbul, Bursa ve İzmir gibi merkezlere yakınlığı ve coğrafi konumu ilin gelişme potansiyelini de arttıracak. İlin sanayi sektöründe alternatif bir bölge olması, lojistik bir üs olma yolunda hızla ilerlemesini sağlayacak. Balıkesir’in çevre illere ulaşım imkânı sağlayan toplam bölünmüş yol uzunluğu ile sosyal, ekonomik ve lojistik ilişkilerin daha da gelişmesi bekleniyor. Ayrıca; hava, deniz ve kara yolu ulaşımları ile büyük avantajlara sahip olan Balıkesir için komşu iller Manisa ve Bursa ile de ulaşım çok daha rahat hale gelecek.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, " Otoyol kullanıcılarına önemli bir ekonomik katkı sağlayacak, zaman ve akaryakıt tasarrufu sağlayacak. Bu güzergahla özellikle ülkemizin sanayi mamullerinin, tarım ürünlerinin gerek yurt içi gerekse yurt dışına nakliyesinde de önemli imkan ve kolaylıklar sağlanmış olacak." ifade etti. Turhan, İstanbul-İzmir arasındaki mevcut devlet yolunun yaklaşık 515 kilometre olduğunu anımsatarak, otoyolla iki kent arasının 404 kilometreye düşmüş olacağını bildirdi.

Bugüne kadar şantiyede ortalama 5 bin kişinin iş imkanı bulduğunu dile getiren Turhan, yapım çalışmaları bittiğinde projenin bakım ve işletme hizmetlerinde bin kişiye yakın insanın istihdam edileceğini söyledi. Turhan, proje için bugüne kadar 7 milyar dolar harcama yapıldığını, 2,5 milyar liranın da idare tarafından kamulaştırma işlemleri için harcandığını kaydetti. Turhan, 7 milyar dolarlık finansmanın, projeyi yapıp işletecek şirket tarafından karşılandığını, bunun için kamu kaynağı kullanılmadığını sözlerine ekledi.

Çalışmalar 2011'de başlayan İstanbul-İzmir Otoyolu'nun 2020 yılında bitmesi bekleniyordu. Açılış ile yol bir yıl erken tamamlanmış olacak.