Balıkesir EMITT’te Dünya’ya Açıldı

Dünyanın ve Türkiye'nin önemli fuarlarından Doğu Akdeniz ve Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT) geride kalırken Balıkesir ve ilçelerinin standları büyük ilgi gördü. Balıkesir Valiliği ve Güney Marmara Kalkınma Ajansı’nın (GMKA) işbirliği ile yürütülen faaliyetler ile çok başarılı bir tanıtım organizasyon gerçekleştirildi.

Kültür ve Turizm Bakanını Nabi Avcı ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ ın katılımı ile açılışı gerçekleştirilen 21. EMİTT fuarı ziyaretçilerini ağırladı. Türkiye'nin dört bir yanından ve dünyadan turizmcileri buluşturan, dünyanın en büyük 5 turizm fuarı arasında gösterilen EMITT'te Balıkesir standında Balıkesir’in tarihi, kültürü ve yöresel zenginlikleri başarılı bir şekilde tanıtıldı.

Sektör temsilcilerine, seyahat acenteleri ve tur operatörleri başta olmak üzere bütün konuklara Kazdağları, Ege’nin masmavi suları, termal kaynakları, mavi bayraklı plajları, tarihi Antandros kentinden Roma’ya gidip İtalya’yı kuran Aeneas’a, dünyaca ünlü zeytin ve zeytinyağlarına kadar zenginlikler anlatıldı. Balıkesir’in meşhur höşmerim tatlısının da ikram edildiği stantta yine Balıkesir’in meşhur kolonyası da ziyaretçilere ikram edildi.

GMKA uzmanları Burak Gökhan Ayaz ve Ekim Bengisu Hocaoğlu’nun da ziyaretçilere Balıkesir ve ilçeleri hakkında bilgilendirmeler yaptığı fuarda, birçok yabancı ülke sektör temsilcileri ile de görüşmeler gerçekleştirdiler. Özellikle; Arabistan, Hindistan, Hollanda ve Pakistan’dan gelen sektör temsilcileri ile birebir temaslarda bulunuldu. Ayaz, “Özellikle Ortadoğudan turizm yatırımcıları bölgemiz hakkında bilgi almak istiyorlar. Hatta bu diğer sektör yatırımları için de süre gelen bir durum. Balıkesir’in bölgede gelişmeye müsait bir konumda olması ve özellikle yeni lojistik olanakları yatırımcılara için çok cazip geliyor. Mesela Rotterdam Limanı’nın bir benzerinin Bandırma’ya kurulacağını söylediğimizde ziyaretçilerin dikkatini çekiyor” Stand tasarımı ve çalışmaları için yoğun çaba sarfettiklerini söyleyen Ayaz, “Standımızı tasarlarken turizm için 3 ana eksen belirledik; Mavi, Yeşil ve Kültür. Mavi için; deniz, kum ve güneş. Yeşil için; Termal, sağlık, doğa ve macera. Kültür için ise; tarih ve geleneksel değerler. Standımızın her köşesi için bu eksenleri ayırdık ve ziyaretçilere bu konseptle ayrı ayrı tanıttık. Çok verimli bir fuar geçirdiğimize inanıyorum” diye konuştu.

“Balıkesir’in Turizm Değerlerini Tanıtmak İçin Burada Bulunduk” 

Fuar hakkında konuşan Balıkesir Valisi Ersin Yazıcı, “Güney Marmara Kalkınma Ajansı, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü katkılarıyla Balıkesir ilimizdeki turizm değerlerini tanıtmak için burada bulunduk. Balıkesir'e kazandırılacak her değer, her katkı Balıkesir'in daha da gelişmesine, insanların refah seviyelerinin daha da yükselmesine vesile olacak. Dolayısı ile Balıkesir'de yaşayan herkesin kente sahip çıkması ve kentin tanıtımında rol alması gerekiyor. İlimizin tüm zenginliklerini bu tür fuarlarda tanıtmak ve marka değerini artırmak istiyoruz. Balıkesir doğal güzellikleri, yöresel zenginlikleri ve tarihi geçmişi ile önemli bir kent. Balıkesir'in marka ürünlerinin pazar payını artırmak istedik. Bunun için tanıtımlarımızı yaptık. Burada amacımız Balıkesir'in zengin kültürünü, doğal güzelliklerini ve marka ürünlerini tüm dünyaya etkin bir şekilde tanıtmak oldu” diye konuştu.

Katılım gösterilen fuarlarda standımızı renklendiren ve tanıtıma katkı sağlayan Sındırgı Belediyesine ayrıca teşekkür eden Yazıcı, “Sındırgı termali ile Yağcıbedir halıları, tarihi, kültürel ve doğal güzellikleri turizmin termal alanında parlayacak bir yıldız oldu” diye görüş bildirdi.

“Turizme Çok Önem Veriyoruz”

GMKA Genel Sekreter Vekili Kasım Özek ise, “Balıkesir’in tanıtımının yapılması ve ekonomik yapısının canlanması için turizm alanındaki çalışmalarımız da her daim sürüyor. Balıkesir’i ulusal ve uluslararası turizm profesyonellerine anlattık. Şehrimizin ülkemizdeki ve dünyadaki marka bilinirliğini artırmak amacıyla turizm fuarlarına katılımı önemsiyoruz. Sadece deniz turizmi de değil; kültür turizminden, termal turizme, inanç turizminden gastronomi turizmine kadar birçok turizm çeşidinin tanıtımını yaptık. Turizme çok önem veriyoruz. Ege ve Marmara denizlerine kıyısı olan bir şehiriz. İlçe ilçe birçok tarihi değeri barındıran, birçok yöresel lezzete sahip, birçok tabiat varlıklarına sahip bir şehiriz. Şehrimizin bu zenginliklerine karşı biz de elimizden gelen en iyi tanıtımı yapmak zorundayız. Sayın Valimiz EMITT fuarında bize hep destek oldu. Gerek fuar öncesi gerek diğer hazırlıkların tamamlanmasında ve fuar sırasında da bizleri ziyaret eden Sayın Valimiz Ersin Yazıcı’ya çok teşekkür ederim. Yine bizi ziyaretleri ile onurlandıran diğer İl Valilerimize, standımız ve tanıtımımız için yoğun çaba sarfeden Ajans çalışanlarımıza ve de bizi ziyarete gelen tüm katılımcılara teşekkürlerimi sunmak istiyorum” diye konuştu. 

Dünya turizm sektörü liderlerinin Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı’nda bir araya geldiği EMITT’e, fuar boyunca 46.670 ziyaretçi katıldı. Bu yıl 70 bin metrekarelik 12 salonda, 5000 kurum ve kuruluşun yer aldığı fuarda 80 ülke tanıtıldı.