2. Dönem Teknik Destek Programı Kapsamında İlk İmzalar Atıldı

Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) 2017 Yılı Teknik Destek Programı kapsamında, 2. Döneme ait başvurularından başarılı bulunan 12 Teknik Destek Projesinin ilki olan, Dursunbey İlçe Eğitim Müdürlüğü’nün “Psikolojik Testler Uygulayıcı Eğitimi” için GMKA hizmet binasında imza töreni düzenlendi.

2. Dönem Teknik Destek Programı ilk imza törenine Dursunbey İlçe Eğitim Müdürü Ümit GÖKDEMİR, proje koordinatörü ile GMKA Genel Sekreter Vekili Kasım ÖZEK, Program Yönetim Birimi Başkanı Abdullah GÜÇ ve Ajans uzmanlarından Tuğba BOZKURT katılım sağladılar.

Özek 2. Dönemin ilk Teknik Destek Projesi için atılan imzada, “Ajans olarak bizler bölgemizin her alanındaki işlerin niteliğinin arttırılmasının öneminin bilincindeyiz. Bir insan nitelikli ise, yetiştirilmiş ise, kendini geliştirmiş ise verdiği hizmetin kalitesi de daha iyi oluyor. Milli eğitim olarak sizler de yeni öğrendiğiniz bilgileri, teknik ve becerileri çocuklarımıza aktararak bunu başarmış oluyorsunuz.” diye konuştu.

Şu ana kadar her yıl Teknik Destek Projelerine destek verildiğine değinen ÖZEK, “Mesela yenilikçi, Ar-Ge içeren, tasarım kucaklayan, bilgi üreten bir nesil olması gerekiyor ki bölgesel kalkınmada ve dolayısıyla ulusal kalkınmada bir adım ileriye gidelim. Teknik Destek Programındaki amacımız bu. Ajansımız kurulduğundan beri verdiğimiz Teknik Destekten vazgeçmedik. Çünkü ‘İnsanı yaşat ki Devlet yaşasın’ diye bir söz var. Buna Ajans olarak inanıyoruz ve her şeyin başının insan yetiştirmekten geçtiğini biliyoruz. Bu projenin de yeni öğrenim metodları ve tekniklerin gençlere öğretme konusunda çok yararlı olacağını düşünüyoruz.” diye konuştu.

Her zaman Teknik Destek Projelerinin kabul edildiğinden bahseden Özek, bu projenin de hayırlı olmasını temenni ederek konuşmasına son verdi. İmzaların atılmasından sonra fotoğraf çekiminin ardından tören sonra erdi.

Psikolojik Testler Uygulayıcı Eğitimi

“Psikolojik Testler Uygulayıcı Eğitimi” Teknik Destek Projesi kapsamında Okul ve kurumlarda uygulanmakta olan Bireyi Tanıma Test ve Envanterleri konusunda Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenlerin daha nitelikli bir değerlendirme yapmalarının sağlaması, öğrencilerin görüşme/danışma dışı faaliyetler ile tanınmasına olanak veren, elde edilen veriler ile bireyi tanıma konusunda önemli bir yere sahip olan yaklaşımları içermesi amaçlanıyor.

Psikolojik testler, davranış örneklemlerini ölçme ve değerlendirme yolu ile gelecekteki davranışları tahmin etme amacını taşıyor. Bireyi tanımanın önemli bir parçası olan psikolojik test ve envanterlerin kullanım amacı; bireylerin zihinsel, duygusal, sosyal, dil ve psikomotor gelişimlerini değerlendirmek; kişiliklerini, tutumlarını, davranışlarını, becerilerini, mesleki eğilimlerini standart koşullar altında gözlemleyip tanımaktır. Daha sonra gözlemler ve test sonuçları ile edinilen bilgiler bir araya bütüncül bir yaklaşımla rehberlik hizmetlerinin süreci belirleniyor ve bu çalışmalar sonucunda nasıl bir yol izleneceğine öğrencilerle birlikte karar veriliyor.